Skuteczna rekrutacja pracowników - efektywne ogłoszenie o pracę
[justify]Ogłoszenie o pracę jest bardzo ważnym elementem w procesie rekrutacji przyszłych pracowników. Ma ono na celu, przyciągnięcie uwagi i zachęcenie odpowiednich pretendentów do aplikacji na oferowane stanowisko. Im bardziej skuteczne ogłoszenie, tym więcej potencjalnych kandydatów ostatecznie zdecyduje się zgłosić swoją kandydaturę.[/justify]
[justify]Co warto wiedzieć o ogłoszeniu o pracę? [b][i]Dobrze skonstruowane ogłoszenie[/i] [/b]zawiera następujące informacje: [/justify]
[justify][ul]
[li]Przedstawienie się (nazwa firmy wraz z krótkim opisem branży i celu instytucji, którą reprezentujemy)[/li]
[li]Nazwa stanowiska[/li]
[li]Krótki opis podstawowych obowiązków[/li]
[li]Wymagania względem kandydata (niezbędne wymogi najlepiej umieszczać na pierwszych pozycjach stosując wyróżnienie - pogrubienie tekstu)[/li]
[li]Opis benefitów, korzyści wynikających ze współpracy z naszą firmą (np. szkolenie przygotowujące do pracy, służbowy telefon, elastyczne godziny pracy, prywatne ubezpieczenie itd.)[/li]
[li]Krótka informacja na temat warunków współpracy, w tym: godziny pracy, typ umowy i tryb pracy[/li]
[li]Dane kontaktowe - zachęcenie do kontaktu poprzez mail, formularz na stronie, bądź telefon[/li]
[li]Klauzula informacyjna o ochronie danych osobowych[/li]
[li]W przypadku zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami w ogłoszeniu warto zaznaczyć, że ta oferta jest skierowana również/tylko do osób posiadających orzeczenie o niepełnosprawności[/li]
[/ul]
[/justify]
[justify]Jak da się zauważyć portale pracy zawierają mnóstwo dobrze, jak i źle napisanych ogłoszeń o pracę. Żeby się wyróżnić na tle innych nie wystarczy tylko podanie powyższych informacji, warto też zwrócić uwagę na sposób przekazania tych danych w sposób atrakcyjny i przystępny. W tym może nam pomóc powszechnie znany w marketingu model [b]AIDA[/b], który zawiera 4 elementy: [/justify]
[justify][ol]
[li][b]Attention[/b] - ma na celu zwrócenie [i][b]uwagi[/b][/i] odbiorcy poprzez wykorzystanie narzędzi, takich jak: zdjęcie lub grafika, duży pogrubiony nagłówek i inne.[/li]
[li][b]Interest[/b] - podtrzymywanie [i][b]zainteresowania[/b][/i] odbiorcy przedstawiając zadania na tym stanowisku jako ciekawe, umożliwiające możliwość rozwoju na stanowisku.[/li]
[li][b]Desire[/b] - rozbudzenie [i][b]chęci[/b][/i] do aplikacji poprzez zachęcenie go benefitami, które może uzyskać współpracując z naszą firmą, są to: szkolenie stanowiskowe, prywatna opieka medyczna, karnet na siłownie, telefon służbowy etc.[/li]
[li][b]Action[/b] - wskazanie informacji niezbędnej do [i][b]działania[/b][/i], czyli adresu, numeru (bądź linku do aplikacji) i czasu na zgłoszenie swojej kandydatury.[/li]
[/ol]
[/justify]
[justify]Zachęcamy pracodawców do zgłoszenia zapotrzebowań kadrowych do naszej Agencji, oferujemy bezpłatne pośrednictwo pracy, dobór odpowiednich kandydatów i promowanie ogłoszenia o pracy na naszej stronie internetowej. [/justify]
Oleksandra Mykhailova
Trener Pracy
____________
[color=#212529][size=3][font="Open Sans", sans-serif][i][size=2]Bibliografia:[/size][/i][/font][/size][/color]
[color=#212529][size=3][font="Open Sans", sans-serif][i][size=2]1. Wieczorek D. (2012). Skuteczna rekrutacja - czyli jak samodzielnie zatrudnić osobę na właściwe stanowisko[/size][/i][/font][/size][/color]